Ekonomi

MediaMarkt Türkiye CEO’su Faruk Kocabaş: “Elektronik Mağazacılıkta Deneyim Şampiyonu Olacağız”

Avrupa’nın 1 numarası MediaMarkt, Türkiye’deki liderliğini korurken, yeni hedefini Deneyim Şampiyonu olarak belirledi.

 

Geniş ürün yelpazesiyle teknoloji tutkunlarına konforlu alışveriş keyfi sunan Avrupa’nın 1 numaralı, Türkiye’nin lider elektronik perakendecisi MediaMarkt, 2022 mali yılı sonuçlarını açıkladı. MediaMarktSaturn Perakende Grubu’nun 2022 mali yılı cirosu 21,8 Milyar Euro olurken, birebir ciroda gerçekleştirilen faaliyetlerin ardından elde edilen FVÖK 197 Milyon Euro olarak açıklandı. MediaMarkt Türkiye ise MediaMarktSaturn Perakende Kümesi içinde en hızlı büyüyen ülke oldu.

 

Türkiye pazarına girdiği ilk günden bu yana büyümesini sürdüren MediaMarkt, bugün 230 bin metrekarenin üzerinde bir alanda 29 ilde 91 mağazada hizmet veriyor ve Türkiye’nin en büyük satış alanına sahip elektronik perakendecisi konumunda. Yatırımlarına hız kesmeden devam eden MediaMarkt, geçtiğimiz günlerde Türkiye’deki 91’inci mağazasını Ankara’da Panora AVM’de açan MediaMarkt, önümüzdeki 3 ay içinde Alanya, Antalya ve Isparta’da mağazalar açacak.

 

İstihdama katkı sağlamaya her yıl devam eden MediaMarkt Türkiye, 2021 yılında 2.495 olan çalışan sayısını bir sonraki yıl 3.006’ya, istihdam ettiği kişi sayısını ise Ekim 2022’den bugüne %10 artışla 3.315’e çıkardı.

 

Yeni Amaçlı Deneyim Şampiyonu Olmak

2022 yılında global stratejilerinde tüketici elektroniği perakendeciliğinden deneyim elektroniği perakendeciliğine yöneldiklerini söyleyen MediaMarkt Türkiye CEO’su Faruk Kocabaş, şunları söyledi:

“Tecrübe Şampiyonası yol haritamızı 4 ana başlık altında şekillendirdik. Mağazalarımızda ve tüm dijital platformlarda entegre kanal yaklaşımıyla sunduğumuz Alışveriş Deneyimi; Sağladığımız hizmet ve hizmetlerde Kullanım Deneyimi; İşini seven uzman çalışanlarımız için Çalışan Deneyimi; Sürdürülebilirliğe katkı sağlayacak Sosyal ve Çevresel Etki Deneyimi. Amacımız, tüm bu alanlarda ilk tercih edilen deneyim elektroniği perakendecisi olmaktır.”

 

“Müşterilerimize hem mağazamızda hem de satın alma sonrasında en uygun alışveriş deneyimini yaşatıyoruz. 55 mağazamızda MediaMarkt Barista köşemiz var. Mağazamıza alışverişe gelen müşterilerimiz, kahve makinesi satın almadan önce diledikleri kahve makinesinde yapılan kahvenin tadına bakabilir veya ücretsiz kahvelerin tadına bakabilirler. Bu tecrübe sayesinde müşterilerimiz, satın almadan önce işin performansından emin olabiliyorlar. Bizi tercih eden müşterilerimize sunduğumuz iş teslimi deneyiminin en üst seviyede olmasına değer veriyoruz. Zamanında teslimat performansımızda %99 başarı elde ettik. 81 ilde kapıdan kapıya teslimat hizmetimiz bulunmaktadır. Küçük iş partilerinde zamanında teslimatlar gerçekleştiriyoruz. Geri dönüştürülebilir kargo kutuları kullanarak önümüzdeki 2 yılda ambalaj atıklarını azaltmayı ve atık kaynaklı karbon ayak izimizi %25 azaltmayı planlıyoruz.”

 

“Kullanım Deneyiminde eserin yaşam döngüsü boyunca sunduğumuz hizmetler ile tüketicinin eseri en uygun şekilde deneyimlemesini sağlıyoruz. Ürünün satın alındığı andan itibaren, tüm kullanım süresi boyunca üründen en yüksek verimi alabilmek için geniş bir satış sonrası hizmet yelpazesi sunuyoruz. Müşterimiz işini yenilemek istediğinde eskiyi ver yeniyi al dediğimiz geri alma fırsatı sunarak işin yaşam döngüsünü uzatıyor; Müşterilerimize kusursuz bir kullanım deneyimi yaşatmaya devam ederken atık oranını düşürerek çevreye de katkıda bulunuyoruz. Ayrıca Türkiye’de bir ilk olarak telefon kategorisinde müşterimizin işi bozulduğu zaman tamir edilene kadar değişim hizmeti verebiliyoruz ve değiştirme iş yelpazemizi genişletmek için çalışıyoruz.

 

Faruk Kocabaş, açıklamalarına şöyle devam etti: “Çalışan Deneyimini en üst düzeye çıkarmak için çalışanlarımızı teknoloji ile donatıyor, eğitimlerine ve gelişimlerine yatırım yapıyoruz. 3.315 çalışanımıza sağladığımız taşınabilir cihazlar ile teknolojideki uzmanlığımızı tüm altyapılarımıza yansıtarak güçlendiriyoruz. Canlı ve interaktif tedarikçi iş eğitimleri ve kategori bazlı eğitimler veriyoruz. Üç ayda bir en az 40 eğitim seansımız var. Top Employer Institute tarafından ‘En İyi İşverenler’den biri seçildik. Memnuniyeti düzenli aralıklarla ölçüyoruz. Çalışanlarımızın %88’i “MediaMarkt’ta çalışmaktan gurur duyuyorum” ifadesini kullanıyor.

 

Sürdürülebilir bir gelecek için “Daha İyiye”

MediaMarkt Türkiye Sosyal & Çevresel Etki Deneyimi kapsamında “Daha İyisi İçin” vizyonu ile dünyayı daha sürdürülebilir kılmak için çalışmalarına devam etmektedir. Bu kapsamda ülkemizi daha fazla ağaçlandırmak için TEMA Vakfı aracılığıyla Gaziantep Çınarlı ağaçlandırma alanında 10.000 fidanlık Hatıra Ormanı oluşturan MediaMarkt, yeşilin oluşmasına katkıda bulunan müşterileri ile birlikte sürdürülebilir bir geleceğe adım atmayı hedeflemektedir. alışveriş sonrası e-posta yoluyla kendilerine gönderilen memnuniyet anketini doldurarak MediaMarkt Hatıra Ormanı’nın sahibi oldular. destekler.

 

MediaMarkt, “Eğitimle Daha İyi” Projesi ile deprem bölgesindeki 12 bin çocuğun umudu olacak

MediaMarkt Türkiye, sadece bugün için değil, gelecek için de depremden etkilenen bölgelere uzun vadede katkı sağlayabilecek sürdürülebilir çalışmalara odaklanıyor. MediaMarkt, sallanan bölgeye yardım amacıyla açıklanan 2 Milyon Euro’luk bağış fonu kapsamında gençlerin eğitim hayatlarına devam etmelerine destek olmak amacıyla Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile değerli bir projeye imza attı. MediaMarkt, “Eğitimle İyileşin” projesi kapsamında donanımlı 3 adet TEGV Firefly eğitim tırı oluşturacak ve bunları sarsıntı bölgesine gönderecek. Eylül ayında başlayacak ve 3 yıl boyunca devam edecek olan bu proje kapsamında 2. ve 8. sınıflar arasındaki 12 bin çocuğa umut olması hedeflenirken, çocukların eğitimine yönelik çalışmaların yoğunlaştığı belirtildi. deprem bölgesinde devam edecek.

 

Türkiye’nin 100. yılında yepyeni bir deneyim odaklı perakende konsepti: ​​MediaMarkt Lighthouse

MediaMarkt Türkiye, mağazacılık anlayışını değiştirecek özgün bir konseptle ilk Lighthouse mağazasını Ekim ayında İstanbul Marmara Park’ta açacağını duyurdu. Markaların ve Teknolojinin Rezidansı olarak konumlanan bu yeni konsept mağazanın müşteri deneyimini odak noktasına alarak farklılaşacağını söyleyen MediaMarkt Türkiye CEO’su Faruk Kocabaş, müşterilerine en son teknolojileri göstermeyi, üstün hizmet sunmayı hedeflediklerini söyledi. müşteri hizmetleri ve Lighthouse mağazasında yetkin uzmanlarla benzersiz bir deneyim sunun. Bu mağazada teknolojiyi tüketicilerle buluşturan Deneyim Alanları, markaların en son yeniliklerini sergilediği Butikler, Servis & Müşteri Hizmetlerine ayrılmış alanlar ve müşterilerin daha keyifli vakit geçirmeleri için özel bir kafeterya yer alacak.

 

Rakamlarla MediaMarkt

  • MediaMarktSaturn Perakende Kümesi, Avrupa’da 13 ülkede, 1.000’den fazla mağazada, 45 bini aşkın ürünle tüketicilerle buluşuyor.
  • Mağazalarda ulaşılan müşteri sayısı 2,5 milyarın üzerindedir.
  • 50 binden fazla çalışanı bulunan MediaMarktSaturn Perakende Grubu, 2022 mali yılı için 21,8 Milyar Euro ciroya sahip.
  • Yürütülen faaliyetler sonucunda elde edilen FVÖK 197 Milyon Euro
  • MediaMarkt Türkiye’nin 29 ilde 91 mağazası ve 230 bin metrekarenin üzerinde toplam alanı bulunuyor.
  • 3.315 kişi istihdam edilmektedir.
  • Yılda 300 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlamaktadır.
  • MediaMarkt CLUB sadakat programı üye sayısı 4,5 milyona ulaştı.
  • Google’ın Türkiye’nin En Büyük Perakendecilerini dahil ettiği Entegre Kanal Araştırmasında 1. Deneyim seçildi.
  • Önümüzdeki 5 yılda enerji tüketimine bağlı karbon ayak izini %20 azaltmayı planlıyor.
  • 2023 yılı sonuna kadar 100’den fazla çevre dostu çalışma sayısını ikiye katlamayı hedefliyor.

Önümüzdeki 2 yılda atık karbon ayak izini %25 oranında azaltmayı hedefliyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

habergolbasi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu